Leta i den här bloggen

lördag 16 oktober 2010

Mama Cass

Det var hos Mama Cass de "hängde" hela bunten. Tuffaste kvinnan ever? Skulle önska att sanningen var den att hon gick omkring och var bekväm i sina kaftaner när det begav sig, men i en intervju med den snygga, Michelle Philips berättar hon att Cass Elliot tyckte att det var jobbigt att ständigt bli jämförd. Men visst finns det nån sorts livsglädje i kaftaner? Jag har några som mest fungerar som "hemma-plagg". I dem leker jag att jag är Mama Cass (dekadent leverne passar ypperligt till ett liv i kaftaner). På bilden stoltserar heta, Eva i en av mina kaftaner. Inga jämförelser mellan Eva och Mama Cass i övrigt eftersom Eva i andra sammanhang är en cow-girl på höskullen.

 
Dekadens när den är som härligast?

4 kommentarer:

  1. bilden för mig osökt tillbaka till en tid på Sinai-halvön där jag låg bland sandkullar och blickade ut över det gnistrande Röda havet. En man kom gående längs vattnet med sin kamel. Den fick jag låna och rida (själv) till närmsta by och köpa mig en glass. Kamelen stannade och la sig ner och väntade utanför butiken på kommandot "hut Hut". Lätt som en plätt!!
    Där fick jag även följa mose fotspår genom att bestiga det berg där han tog emot budorden. J..ligt jobbigt!

    Men det var inte då jag köpte min rosa kafkan!!

    SvaraRadera
  2. Vi måste ta en titt i sömmarna på den rosa kaftanen. Kan den innehålla diverse stimuli?

    SvaraRadera
  3. Det verkar onekligen så.

    SvaraRadera