Leta i den här bloggen

söndag 25 september 2011

Vintagemässan - del 1 (läs: köp 1 av 5)

Robin tyckte att jag var knäpp när jag sade att jag skulle på vintagemässa ... och att jag hoppades på att inte hitta något jag ville köpa. Vill ju inte framstå som knäpp, så det blev fem köp. Här är det första. Veras garderob-ägarinnans favoritclips. "Så säger de ju till alla" tänker ni nu, men nähäpp. Jag tror på Anette eftersom hon är rackarns trevlig, tycks ha en utsökt smak och eftersom hon klipper sig hos min "kusinsambo" (finns det nåt namn för kusinsambos?)
Ni ser väl att hon talar sanning.
Köpte ett par underböxer från Veras garderob också, men jag lägger ut en bild på kappan jag köpte från Vera's förra hösten istället.

Smolket = kön. Den här bilden är tagen fem minuter innan öppning. Min kalufs sticker upp bakom den cyklande mannen med grå jacka. Hatar köer (hata är ett starkt uttryck, så: ogillar köer). Köade tillräckligt när jag bodde i staaan 1994.

2 kommentarer:

  1. Så man fick inte underböxerna ;)....men du jag tänker på dig när jag ser min 70-tals klänning som du ser till hö. på min header. Den är din om du är intresserad. (Kan få bättre bilder om du )

    SvaraRadera
  2. Jag kallar min kusinsambo för "kusinsvägerska". Bara FÖR jobbigt att förklara relationen varje gång :-)

    SvaraRadera