Leta i den här bloggen

söndag 2 oktober 2011

Vintagemässan - sista delen

Föll pladask för mor och dotter parisiskan när jag var på vintagemässan. Vackra, snälla, generösa med sig själva på alla sätt och till råga på allt hade de så här underbara klä'r.
En morgonrocksaktig, aprikos historia. Tänkte att jag behövde ytterligare en morgonrock.

Så därför har jag även beställt denna. Och nej, den aprikosa morgonrocken är inte samma som:

Jätteolika ju.

Och den här oerhört fina sidenklänningen har alltså ägts av mamman, som var mannekäng i Paris under ... jag gissar 70 och början av 80-talet. Vet inte om klänningsmodellen passar undertecknad så värst bra, men jag föll som en fura för tyget, klänningens historia och som sagt - mamman och dottern, Parisiskan.  (och jag tror att dottern har jobbat för Riccardo Tisci och självaste Karl ... Wow va?)

1 kommentar:

  1. Ja det var ett vackert tyg det där. :D
    Å du lika vacker som alltid..

    SvaraRadera