Leta i den här bloggen

tisdag 12 juni 2012

The Älmesbo sisters

Det finns så många balla människor i hälsingeskogarna, exempelvis två smashing sisters från Älmesbo. I Expressen finns det en bildkavalkad från Sweden rock där flotta rockern, tillika hanens brorsdotter, Marta är representerad.
Håret, den bleka hyn, käklinjen ... Flott som attan! (väljer att nästan svära här eftersom detta ju är lite av ett hårdrocksinlägg) Marta och hennes lika flådige far, tillika min svåger hänger ofta på diverse hårdrocksevent tillsammans och utgör följande visuella upplevelse:
Under den dystra stämningen i tv-soffan igår (Ukraina - Sverige 2-1) fick jag veta att den tredje parten på bilden heter Stein och att han under ca två timmar var svågerns och Martas bästis. Hade det varit något varmare under Sweden rock kanske Marta hade kunnat bära samma outfit som under min klä-show.
Under samma kläshow deltog också lillasystern, Saga som jag också valde att klä i ... låt oss kalla det tunna material.
Donnan/fotbollstalangen, Saga fyllde år igår och skickade ut sina föräldrar under den tidigare nämnda fotbollsmatchen. Istället för att vräka ut sig i sina ohyggligt bekväma soffa fick föräldrarna i fråga tillbringa kvällen på vårt icke slipade tv-rumsgolv. Svågern som inte är lika smidig som sin fru avancerade till fåtöljplats i halvtid dock. Trots att the Älmesbo sisters fick representera min "lätta" garderob under min kläshow när jag fyllde 40 (börjar bli ehum ... längesedan) är jag fortfarande på god fot med deras mor som för övrigt är så här tjusig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar