Leta i den här bloggen

måndag 25 juni 2012

Kaftaner kaftaner kaftaner

Eftersom Ebbot är på intåg mot Hälsingland känner jag att situationen kräver en översyn av mitt kaftanutbud.
(Ebbots kaftan är fotad av The Katarina Hansson)
Man har provat att sy (av billiga tyger) dårå. Skaplig på håll - en katastrof vid en närmare titt:
Här lyckades jag en aning bättre - har trots sicksackad kant vågat ha den på jobbet. Om nån av alla sykunniga vänner hade jobbat på kommunhuset i Edsbyn hade jag dock icke använt denna bruna skapelse dagtid: 
Och några gamla trasor ... och kaftanmästarinnan som kanske är den som har influerat Ebbot?
Well well. Jag har en bit kvar innan jag syr som Marcesa och Pucci(s sömmerskor), men när jag gör det ska det sys i flådiga sidentyger:


(!)
Ibland gör jag som de övriga kungligheterna och köper mina kaftaner.
... men det kommer ju aldrig att hända att en köpt kaftan blir kungligt lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar