Leta i den här bloggen

söndag 23 december 2012

Julafton i flera dagar!

Julafton i flera dagar - precis som det ska vara. Skulle aldrig ens överväga att åka till Thailand eller liknande under julen. Älskar julen trots att jag inte förespråkar nån Fanny &Alexander-variant. Igår lämnade jag julklappar till mina underbara syskonbarn. Fördelen med att vara moster är att man kan lägga krutet på totalt onödiga och underbara klappar, som paljettiga ballerinaskor, ballerinakjol och krafs.
När klapparna var överlämnade hos det nyförlovade paret med kids fick JAG paket. En parallell-klasskompis från skoltiden som jag inte har träffat på ca 20 år hörde av sig och undrade om jag ville ha en julklapp. OM JAG VILLE HA EN JULKLAPP!? Klart jag ville. Hur kul som helst att träffa Johan! Jag fick den här boken:
 
... och vi passade även på att kolla i mina Helut Newton fotoböcker och funderade lite vad som egentligen sker på den här bilden?
Så här ser Johan ut! Lika fräsch som på högstadiet.

5 kommentarer:

  1. What a beautiful picture of you and your pretty niece.
    I love being in Goa at Christmas, being at home's not the same, I have to wear clothes!
    Happy Xmas! xxx

    SvaraRadera
  2. Lovely - your face looks as joyful as your neices!
    I would love to take a peek into your Helmut Newton's photobook. Looks like I've got something to add to my wishlist on amazon.

    Happy holiday you!

    SvaraRadera
  3. Vad som försigår i Helmuts bilder kan man nog fundera över länge (what's going on i Helmuts' pictures can be considered for a long time) Jag delar din uppskattning av en multidagarsjul. Så även här. Önskar dig och de dina en fortsatt god jul med alla tillbehör. (I wish You and Your dear ones a continued merry christmas with all accessories!) Allt gott!

    SvaraRadera
  4. Happy holidays dear. I just adore that photo of you and her in the tutu. The book looks extra special.

    SvaraRadera